Gastvrij Werken Patientbeleving Impressie afbeelding logo van Gastvrijwerken

Gastvrij Werken helpt je om verwachtingen te overtreffen.

Dromen geven ons hoop, een doel om voor te gaan.  In elke droom schuilt een verwachting.  Oprechte gastvrijheid begint met verwachtingen: die van anderen en die van jezelf.

Durf te dromen als een kind, dan lijkt geen droom te gek!

Doe meteen inspiratie op

Droom je hier wel eens van?

  • Je hebt oprechte aandacht voor de beleving van jouw patiënten;
  • Je team vind dit de normaalste zaak van de wereld;
  • Iedereen neemt de verantwoordelijkheid voor eigen gedrag;
  • Iedereen spreekt elkaar hierop aan; 
  • Je pakt met je team een probleem op en dat wordt niet als last ervaren;
  • Iedereen leert van wat goed gaat en wat beter kan;
  • Jij en je team zijn bereid om in de spiegel te kijken en te leren van feedback;
  • Iedereen praat met elkaar, niet over elkaar;
  • Complimenten zijn aan de orde van de dag;
  • Aan het einde van een drukke dag gaat iedereen naar huis met een voldaan gevoel;
  • Je ervaart dat je lekker met elkaar hebt gewerkt!

….. droom, of werkelijkheid in wording?

Gastvrijheid zit in ons allemaal

Gastvrij Werken biedt je een andere manier van werken die aansluit bij zorgverlening anno nu. Zorg die draait om het gevoel dat jij achterlaat bij de ander. Dat loont! Niet alleen voor je patient, maar ook voor jou en je collega’s!

Als je hier weleens over droomt, dan zit het al in je, dat gastvrije. Dat dromen over hoe je zou willen dat het gaat. Maar niet altijd is jouw gastvrije ‘DNA’ direct zichtbaar. Niet iedereen laat dat zo makkelijk zien. Soms is daar een reden voor, en ligt de focus door de waan van de dag op andere zaken. Jammer, want het loont echt om aandacht te geven aan gastvrijheid, beleving, patiëntgerichtheid en klantvriendelijkheid!

Het levert tastbare resultaten op: de patiënt die met een goed gevoel terugkijkt op zijn bezoek of opname, een collega die de ruimte krijgt om problemen van patiënten structureel op te lossen, een familie die zich gesteund voelt en collega’s die merken dat er goed wordt samengewerkt.

Hierover praten mensen met elkaar – hierover gaan de verhalen die men vertelt over jouw organisatie – en dat vertaalt zich letterlijk naar loyaliteit aan jou. Dus trek de stoute schoenen aan, kom in actie en ga ook gastvrij werken!

Team - Gastvrij Werken klantbeleving gastvrijheid patiënt tevredenheid patiëntgerichtheid

Gastvrijheid begint bij een klantgericht team dat droomt van een optimale klantbeleving

Van hospitality naar hospital: altijd op zoek naar de kruisbestuiving

Gastvrij leiderschap is een vak apart. Deze foto typeert hoe dat eruit ziet – je doet het samen met je team! Tien jaar lang stond ik letterlijk achter, tussen, naast maar ook voor de teams waarvan ik deel uitmaakte. Achteraan wanneer zij konden stralen, naast hen bij verdriet en verlies, tussen hen waar all hands on deck nodig waren en voor ze in tijden van bezuinigingen en  begrotingsvraagstukken. Diverse petten die je continu op en af zet, afhankelijk van de situatie.

In de zorg zijn patiëntgerichtheid en klantbeleving begrippen geworden die onlosmakelijk zijn verbonden aan zorgverlening. Het balanceren tussen nut en noodzaak blijft hierin een lastige opgave. Inmiddels ondersteun ik alweer tien jaar anderen om zich gastvrij leiderschap eigen te maken en teams te helpen om hun eigen gastgerichte route te plannen. Bij voorkeur werk ik voor zorgorganisaties. En….als ik heel eerlijk ben, ligt daar van kinds af aan al mijn hart. Wil je weten waarom, lees vooral verder…

Stroopwafels - Gastvrij Werken klantbeleving gastvrijheid patiënt tevredenheid patiëntgerichtheid

Regel jij de koffie of thee? Dan neem ik de stroopwafels mee!

Ik kijk altijd uit naar afspraken waarvan ik de onderliggende vraag nog niet precies weet. Soms wordt mij een concrete vraag gesteld of zoekt men naar een invulling voor een programmaonderdeel, of is er een wens om gewoon eens van gedachten te wisselen over ambities rondom gastvrijheid, klantbeleving of medewerkerstevredenheid. Ben je al een eind op weg, heb je een prima plan, maar zoek je nog een haakje, een invulling of een idee? Of wil je gewoon even sparren om te toetsen of je op de goede weg bent? Laat gerust je gegevens achter en ik neem contact met je op.








Tips - Gastvrij Werken klantbeleving gastvrijheid patiënt tevredenheid patiëntgerichtheid

Tips.

Vaak krijg ik de vraag - hoe doen ze dat nu in de hotellerie - en zouden we dat ook kunnen toepassen bij ons? Waarom werkt iets voor de een wel en voor de ander niet?

Gastvrijheid hangt af van veel factoren. Ik vind het leuk om mijn ervaringen te delen. Ik probeer deze om te zetten in nuttige tips - zodat iedereen er iets van mee kan nemen. Als het alleen al inspireert - dan is mijn missie geslaagd!

Bekijk mijn tips
Inspiratie - Gastvrij Werken klantbeleving gastvrijheid patiënt tevredenheid patiëntgerichtheid

Inspiratie.

Onlangs mocht ik het Radboudumc helpen met het invullen van een Inspiratiemiddag rondom gastvrijheid.

Benieuwd naar de aanpak en het resultaat?

Kijk bij Inspiratie voor meer informatie

Bekijk mijn inspiratie